Leerlijnboeken
In het Nederlandse onderwijssysteem wordt gebruik gemaakt van leerlijnen, die dienen als richtlijnen om het onderwijs stapsgewijs vorm te geven. Deze leerlijnen zijn opgesteld per vakgebied en per leerjaar, en bieden een overzicht van de beoogde leerdoelen en vaardigheden.
Middels een CITO-toets of een IEP-toets wordt geëvalueerd of een kind de leerlijnen op het niveau van het betreffende leerjaar heeft bereikt en beheerst.
Bij 3lok streven we ernaar om kinderen te ondersteunen in hun ontwikkeling. We vinden het van groot belang dat kinderen niet alleen de vraagstelling van belangrijke toetsen oefenen, maar dat zij ook de leerlijnen op het niveau van hun leerjaar beheersen. Om dit te bevorderen hebben we leerlijnwerkboeken ontwikkeld.
Een leerlijnwerkboek behandelt één specifieke leerlijn en biedt zowel uitleg als oefenmateriaal. De leerlijn wordt stapsgewijs aangeboden, van eenvoudige naar meer complexe onderdelen. Dit stelt kinderen in staat om zich geleidelijk in de leerlijn te ontwikkelen en eventuele hiaten aan te pakken. Bovendien biedt een leerlijnwerkboek de mogelijkheid om, indien nodig, een stapje terug te nemen in de leerlijn. Of een kind kan vooruit werken, indien er extra uitdaging nodig is.
Kortom:
1 hele leerlijn in 1 werkboek
Uitleg met voorbeelden
Opdrachten staan in verschillende contexten
Wegwerken van hiaten
Verrijking